Skip to main content

Om Conrab Opto

I 25 år har Conrab Opto arbetat med automatiserad hantering av leverantörsfakturor. Därmed tillhör vi den skara företag i världen med längst erfarenhet av leverantörsfakturahantering. Men vår historia sträcker sig ännu längre än så. Vi har varit verksamma från slutet av 1970-talet, och sedan 1993 har vi arbetat med generell dokumenthantering.
Bland våra över tusen kunder finns företag i olika storlekar och branscher, allt från globala koncerner till lokala, mellanstora företag.

Varje kund är lika viktig

Kundnytta, hög service och flexibilitet är honnörsord för oss på Conrab Opto. Vi gör allt för att hjälpa våra kunder till högre effektivitet och lönsamhet. Vårt mål är inte att bli störst utan att fortsätta vara bäst, vilket våra kunder bekräftar år efter år i oberoende kundundersökningar.

Här finns ett personligt engagemang för varje kund, hos oss blir du inte bara en i mängden. Våra medarbetare är tillmötesgående och snabba, och vi gör gärna det lilla extra. Du får en dedikerad kontaktperson som har koll på hur just ditt företag jobbar och om du senare vill lägga till fler produkter har du samma kontakt – vi börjar inte på ett blankt papper.

Anlitade av 1000+ företag i olika storlekar och branscher – från globala koncerner till lokala, mellanstora företag.

Fristads
Elis
Vedum
Dormy

Ett långsiktigt samarbete

Tack vare att vi alltid jobbat med olika typer av problemområden i såväl små som stora organisationer har vi koll på utmaningar och möjligheter hos de flesta företag idag. Det är denna kunskap och erfarenhet som gör att vi kan skapa optimala och hållbara dokument- och ärendeprocesser för ditt företag.
Långsiktighet är en nyckel till vår framgång. Våra kunder, såväl som våra medarbetare stannar länge med oss, något vi alla tjänar på.

Lyhördhet och högt tempo

Vi lyssnar på dig som kund och tar till oss av ditt företags önskemål när vi hela tiden utvecklar nya funktioner. Och det går snabbt; från att vi får feedback till att det finns i ert system, det kan röra sig om veckor. Vi släpper ny release var tredje vecka, i takt med tiden i kundens affärssystem. Här är det inte ”one size fits all” utan vi anpassar, justerar och utvecklar.

Automatisera Conrab Opto
Automatisera

Vi automatiserar era processer. Endast avvikelser ska hanteras manuellt.

Eliminera Conrab Opto
Eliminera

Vi eliminerar tidstjuvarna i form av papper som skickas runt.

Effektivisera Conrab Opto
Effektivisera

Vi effektiviserar era processer och ärende efterhand som ni utvecklas.

Optomisterna

Våra nära kundrelationer är en av våra största styrkor. Sedan år 2000 träffar vi varje höst runt 150 personer på konferensen Optomisterna, ett forum med syfte att:

    • Lära känna varandra och se hur andra kunder använder Conrab Opto i sin dagliga verksamhet.
    • Få utbildning i olika funktioner i Conrab Opto.
    • Diskutera systemet och ge feedback. Det ger oss ett underlag för prioriteringen av vår utveckling.

Synpunkter och önskemål

Vi utvecklar kontinuerligt nya funktioner och finesser. Till en stor del bygger detta på önskemål och smarta lösningsförslag från våra kunder. Tveka inte att ta kontakt med din kontaktperson eller vår support om du vill ge oss feedback eller har något önskemål.

Nästa träff

2022 års Optomisterna-konferens hölls den 18-19 oktober på Säröhus Hotel,
Conference & SPA.

Nästa träff blir i oktober 2024.

Vill du veta mer? Vi berättar gärna om hur vi kan optimera din dokument- och ärendehantering.

Till intresseanmälan